Šta pomislite kad vidite mlade žene da objavljuju svoje provokativne seksi fotografije na društvenim mrežama? Da li ste, možda, pomislili da su one eksploatisane, da se odnose prema sebi kao prema objektima ili da imaju nisko samopoštovanje?
Jedan istraživač iz Sidneja smatra da su žene koje objavljuju svoje seksi “selfije” često pogrešno okarakterizovane. Dr Kendis Blejk, psiholog Univerziteta Novi Južni Vels, bavi se istraživanjem veze između raširenosti seksi “selfija”, te nejednakosti u prihodima i među polovima.
– Jedan način da protumačite “selfije” je da je to nešto što žene rade kad su primorane da na sopstveno tijelo gledaju kao na seksualni objekat. Često gledamo na ovakva ponašanja kao na ona koja oduzimaju moć, da su žene koje pretvore Instagram u posao i postavljaju mnogo “selfija” prazne i prosto narcisoidne – rekla je dr Blejk.
Ona i njen tim proučavali su ženske selfije na društvenim mrežama, uključujući Instagram i Tviter i ispitali kako društveni, ekonomski i politički aspekti podstiču postavljanje više seksi “selfija” na nekim lokacijama, a ne na drugima.
– Ideja, gledano iz feminističkom ugla, bila je da bi na mjestima gdje žene nemaju moć trebalo da bude više seksi “selfija”. Ono što sam otkrila do sada je da seksi “selfiji” u stvari ne pretenduju da se šire u područjima gdje su polne nejednakosti stvaran problem.
Njen tim je ispitao “selfi” trendove u više od 100 zemalja, ali se fokusirao i na podatke iz SAD, koji su otkrili da je nejednakost u prihodima značajan faktor.
– Izgleda da je u razvijenim nacijama, što je veća nejednakost u vašem gradu, predgrađu, oblasti, to je vjerovatnije da ćete vidjeti seksi “selfije” na toj lokaciji – objašnjava dr Blejk.
Ona kaže da su seksi fotografije na društvenim mrežama samo jedan način da se žena popne ljestvicama na društvenoj hijerajhiji, posebno one koje su našle način da unovče svoje slike.
– Ako imate milion pratilaca na Instagramu možete zaraditi stotine hiljada dolara za dobro postavljen post. Kad neko investira mnogo vremena i truda u svoje obrazovanje kako bi stekli korist od toga, vi ne mislite da je ta osoba narcisoidna. Ali, ako neko uloži u prikazivanje sebe kao onlajn brenda i zarađuje, onda to mislimo – ističe dr Blejk, dodajući da takve osobe ispunjavaju isti cilj na različite načine.
IZVOR:srbijadanas.rs