Elektrifikacija, ‘big car’ tehnologije i novi dizajn unaprijeđenog Rija
Kia Motors najavila je osjetnu nadgradnju Rija 4. generacije.
Unaprijeđeni model donosi brojne nove funkcije, koje će popraviti njegov položaj u vrlo konkurentskom razredu B. Rio združuje osvježen dizajn vanjštine i unutrašnjosti sa sigurnosnim i infotainment tehnologijama ‘velikih vozila’.
Novi model vozačima pruža i učinkovitije nove pogone – Kijin prvi benzinski 48-voltni blagi hibrid, koji je opremljen s Kijinim novim ‘clutch-by-wire’ inteligentnim ručnim mjenjačem.
Emilio Herrera, izvršni direktor Kia Motors Europe, rekao je: “Rio je važan auto za Kiju u Evropi i u svijetu, a za brojne vozače je ulazna tačka za ulazak u svijet Kije. Unaprijeđeni model je napravljen na njegovim ključnim adutima – praktičnost, kvalitet i tehnologija – s novim elektrificiranim pogonima, osvježenim dizajnom, kao i naprednim sigurnosnim i telematskim pomagalima, koja obično nalazimo u vozilima viših razreda. Uvjereni smo da će novi Rio biti uspješniji nego ikada prije.”
Unaprijeđeni Rio u Evropi u prodaji od trećeg kvartala ove godine
Prodaja unaprijeđenog Rija u Evropi počinje u trećem kvartalu ove godine (Q3 2020) i to sa standardnom najdužom evropskom garancijom – 7-godišnjom garancijom na cijelo vozilo (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja prijeđenih kilometara).
Novi EcoDynamics+ benzinski blagi hibrid s novim inteligentnim ručnim mjenjačem
Rio je prva Kia s pogonom koji pokreće benzinski blago-hibridni elektro motor (MHEV). Novi pogon ‘EcoDynamics+’ djeluje u kombinaciji s Kijinim novim ‘Smartstream’ 1.0 T-GDi motorom s Kijinim 48-voltnim MHEV sistemom koji maksimizira štedljivost s pomoćnim električnim okretnim momentom i regenerativnim kočenjem.
EcoDynamics+ nastao je s ciljem pružanja maksimalne štedljivosti motora s unutrašnjim sagorijevanjem, koji koristi i rekuperira električnu snagu. Sistem nadomješta okretni moment motora snagom kompaktne 48-voltne litijum-jonske polimerne baterije, a i produžava ‘nedjelovanje’ zahvaljujući novom starterskom generatoru za blage hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator – MHSG).
MHSG je preko remena povezan do radilice i neprimjetno preklapa između načina ‘motor’ (elektro motor) i ‘generator’. U načinu ‘motor’, tokom ubrzavanja MHSG omogućava dodatnu električnu snagu i tako smanjuje opterećenost motora i smanjuje emisije. Kod smanjivanja brzine MHSG pod određenim uslovima preklapa na način ‘generator’ čime rekuperira energiju s radilice kako bi napunio bateriju.
Novi Smartstream motor zamijeniće Riovu prošlu generaciju 1,0-litarskog ‘Kappa’ T-GDI motora. Opremljen je s Kijinom naprednom tehnologijom promjenjivog upravljanja ventilima (CVVD), a tu su i druge inovacije. CVVD omogućava motoru da neprimjetno preklapa među različitim ciklusima sagorijevanja s obzirom na opterećenje i tako smanjuje potrošnju goriva u svim uslovima vožnje. Smartstream motor proizvodi jednaku snagu kao stari Kappa motor – 100 KS ili 120 KS – dok pruža 16% veći okretni moment kod jače verzije (200 Nm).
Novi EcoDynamics+ pogon smanjuje Riove emisije CO2 od 8,1% do 10,7% (NEDC, kombinirano) te pruža dvije izvedbe novog motora. Oba 48-voltna pogona biće opremljena sistemom načina izbora vožnje (Drive Mode Select – DMS), koji vozačima pruža izbor kako bi među opcijama ‘Eco’, ‘Sport’ i ‘Normal’ izabrali svoj preferirani način.