Test: KIA Sportage facelift 1.6 CRDi 7DCT EX Fresh – Racionalan izbor
KIA Sportage u osvježenom izdanju na BH. tržište stigao je početkom tekuće godine, a ubrzo nakon toga testirali smo ovaj izuzetno popularni SUV.
Već od samog predstavljanja 2015. godine, južnokorejski SUV uzeo je značajan dio tržišnog kolača. Šta je ključ takvog uspjeha na BH. tržištu? Odmjerena cijena za ono što se dobiva: atraktivan, funkcionalan i štedljiv automobil.
Piše: Emir Kalender
(re)Dizajn i ponuda prostora
Prošle su četiri godine od kada je KIA predstavila aktuelnu generaciju Sportage SUV modela, a u međuvremenu je na tržište stigao veliki broj novih SUV modela. Kako bi zadržao potrebnu svježinu do dolaska naredne generacije Sportage je dobio prvi facelift.
Osvježeni KIA Sportage dobio je diskretne dizajnerske promjene na karoseriji. Na vanjskom dijelu izmijenjen je prednji branik koji ima nova svjetla za maglu i novo sjajno crno ili hromirano kućište koje se proteže do donjeg otvora za zrak.
Tu je i nova maska motora, crna mat ili sjajna, koja podsjeća na tigrov nos što je KIA-jin zaštitni znak.
Na zadnjem dijelu ističu se elegantna, vodoravno postavljena svjetla u obliku slova C. Svjetlo za vožnju unazad i reflektirajuća traka ugrađeni su u zadnji branik koji je dobio hromiranu ukrasnu letvicu.
Na bočnoj strani automobila ističu se nove 19 inčne aluminijske felge te opcijske hromirane bočne ukrasne letvice. Sportage nudi i 5 novih boja karoserije, među kojima odskaču nove nijanse srebrne, sive, metalik-plave i bakrene.
Unutrašnjost putničke kabine također je dizajnerski osvježena, ali ono što je mnogo bitnije tu su i nova tehnološka rješenja poput novog infotainmenta i novih sigurnosnih sistema. Veličina infotainment ekrana koji su osjetljivi na dodir je od 7 i 8 inča, ovisno o paketu opreme.
Da dizajn igra sve veću ulogu u odabiru automobila toga su u KIA-ji odavno svjesni. Zbog toga je osvježeni Sportage dobio novo kolo multifunkcionalnog upravljača te izmijenjenu instrument tablu.
Kada je riječ o prostoru dovoljno se podsjetiti da ovaj automobil pruža dovoljno prostora na prednjoj i zadnjoj klupi gdje se može smjesti pet odraslih putnika, dok prtljažnik ima zapreminu od 503/1.492 litra.
Vozač će brzo pronaći idealnu vozačku poziciju u sjedištima koja pružaju vrlo dobar komfor, a sve komande se izvršavaju uglavnom preko pravih fizičkih prekidača. Ruku na srce, njihov broj je veliki pa je potrebno određeno vrijeme kako bi se navikli da intuitivno sa njima upravljate.
U sigurnosnom segmentu osvježeni Sportage dobio je adaptivni tempomat koji olakšava vožnju, monitor za preglednost prilikom parkiranja i sistem za upozoravanje vozača prilikom pada koncentracije.
Vozne karakteristike
Osim osvježenog izgleda, novih infotainment i sigurnosnih sistema, osvježeni Sportage dobio je i novu motornu paletu. Testni model pokretao je novi 1.6 CRDi turbodizelski motor koji je zamijenio dosadašnji 1.7 CRDi motor. Novi motor raspolaže sa 136 KS pri 4.000 okr/min i 320 Nm okretnog momenta koji je raspoloživ već pri 2.000 obr/min.
Potencijal motora bez dobrog mjenjača može biti potpuno ne iskorišten, a da tako ne bude potrudili su se KIA-jini inžinjer pa su motor uparili sa vrlo dobrim automatskim DCT mjenjačem sa sedam stepeni prijenosa. Riječ je o mjenjaču sa dvostrukim kvačilom koji garantuje brze izmjene stepena prijenosa.
Sa ovim mjenjačem bolje je iskorišten potencijal motora što u konačnici donosi bolje performanse. U odnosu na prethodni DCT sa šest stepeni prijenosa, ovaj mjenjač donosi 5% bolje ubrzanje, manju buku i manju potrošnju goriva.
Testirani model imao je pogon samo na prednju osovinu što mogi u startu „osuđuju“ pod izgovorom da SUV mora biti sa pogonom na sva četiri točka. Realni pokazatelji govore potpuno suprotno – većina vlasnika SUV modela isključivo svoj automobil voze po asfaltiranim ili po prohodnim makadamskim putevima. Mali broj je onih koji istinski trebaju 4×4 pogon.
Današnji SUV model uglavnom su idealni za parkiranje na visoke pločnike ili prelaske preko ležećih policajaca koji često liče na asfaltne barikade na putu. Sportage samo sa prednim pogonom dobro se snalazi i namakadamu, a i pogled iz visočije pozicije sjedenja zaista prija.
Tokom testa u gradskim uslovima prosječna potrošnja kretala se oko 7 l/100 km, dok se na otvorenoj cesti kretala oko 5,7 l/100 km. Ovo je i više nego dobar rezultat kad u obzir uzmemo gabarite vozila i njegovu težinu koja iznosi nešto više od 1,5 tone. Proizvođač navodi da testirani model ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,2 sekundi i da postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h. Pri tome prosječna emisija CO2 iznosi 126 g/km što znači da automobil zadovoljava norme Euro 6d.
Osvježeni Sportage u samoj vožnji dobro se ponaša – vozi se lahko poput kompaktnog automobila manjih dimenzija. Ovjes je optimalno podešen da upija veliki broj udaraca sa loših puteva, a da pri tome nije narušeno dobro držanje ceste prilikom žustrije vožnje po zavojima. Ipak, nešto prirodnijeg osjećaja i više povratnih informacija nedostaje na samom upravljaču.
Balans između prednje i zadnje osovine je dobro raspodijeljena, pa automobil prilikom žustre vožnje po zavojima nema tendenciju podupravljanja – proklizavanja preko prednje osovine. Testirani model bio je postavljen na velike 19 inčne aluminijumske točkove koji dodatno doprinose stabilnosti automobila. Zahvaljujući dobroj zvučnoj izolaciji putničke kabinie duža putovanja manje su stresna za putnike.
Zaključak
Prezasićeno automobilsko tržište danas ne prašta greške, posebno u SUV segmentu. Toga su dobro svjesni u KIA-ji pa sva dizajnerska i tehnološka rješenja na novom Sportageu dolaze u pravo vrijeme. KIA već duži period povlači prilično sigurne poteze, pa nije čudo zbog čega se veliki broj kupaca na BH. tržištu odlučuje za automobile južnokorejskog proizvođača.
Odmjerena cijena za dobro opremljen automobil i sedmogodišnja garancija jaki su aduti kada je kupac u procesu izbora budućeg automobila. Na sve ovo KIA često daje i akcije na svoje modele, pa u ovom slučaju Sportage visoko kotira među cjenovno najprihvatljivijim automobilima. To potvrđuje i aktuelni cjenovnik po kojem za osnovni model treba izdvojiti 37.990 KM, dok je za testni model potrebno izdvojiti 53.990 KM (akcijska cijena). Detaljan spisak opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.
(eXtra.ba/ carlander.ba)