Test: Peugeot 508 Allure 2.0 BlueHDI 180 EAT8 – Kralj džungle!
Automobilsko tržište odavno je postala svojevrsna džungla u kojoj možete vidjeti razne dizajnerske i segmentne eksperimente. U toj džungli novi Peugeot 508 se definitivno razlikuje od ostalih i nameće se kao „Kralj džungle“. U tome mu definitivno pomaže njegov markantni i originalni izgled.
Dizajn i ponuda prostora
Novi Peugeot 508 donosi potpuno novi vanjski i unutrašnji dizajn sa kojim se novi model u potpunosti uklapa u aktuelnu gamu Peugeot vozila. Vanjski dizajn je u potpunosti originalan zbog čega u startu dobija velike simpatije.
Sa svojim prethodnikom vizeuelno nema ništa zajedničko jer je i koncept automobila potpuno nov. On nije više klasična trozapreminska limuzina već petvratni fastback sa markantnim i pomalo sportskim dizajnom. Posebno se tu ističe prednji dio gdje dominiraju velika LED svjetla koja simboliziraju lavlje očnjake, a na zadnjem dijelu svjetlosne grupe u blagom 3D efektu simboliziraju se tragove kandži!
Da se radi o novoj coupe limuzini potvrđuje duga i spuštena linija krova. Nepisano pravilo da su nasljednici veći od prethodnika prekinuo je novi Peugeot 508. Novi model od prethodnika kraći za 8 cm i niži za 5 cm, dok je širina povećana za 3 cm čime su se dobile dinamične proporcije. Blago smanjenje zapremine pretrpio je i prtljažnik čija osnovna zapremina sada iznosi 487 litara, ali mu se lakše pristupa zbog petih vrata.
Da je riječ o pravom coupeu potvrđuju i vrata bez okvira prozora čime se dodatno dobilo na atraktivnosti. Ukupno gledajući dizajneri su napravili odličan posao, no ipak nije sve prošlo bez kolateralne štete na što ćemo se osvrnuti u nastavku.
Unutrašnjost je u potpunosti nanovo dizajnirana i donosi već prepoznatljivi Peugeot I-Cockpit druge generacije koji je kod Peugeota poslao u penziju tradicionalnu poziciju upravljača i poziciju instrument table. Ovo rješenje i dalje je tema polemika za i protiv, ali bez sumnje radi se o originalnom rješenju na koje se priviknete nakon određenog vremena.
Za pronalazak idealne vozačke pozicije trebat će nešto vremena i dodatnih podešavanja jer I-Cockpit je jedinstven po svojoj arhitekturi. Paket opreme Allure donosi respektabilan popis standardne opreme, ali ne i raskošna sjedišta koja sa produžetkom sjedalnog djela kakva se nalaze u GT paketu opreme.
U Allure paketu standardna sjedišta imaju kratak sjedalni dio, a cijenu niske linije krova platila je zadnja klupa gdje putnici nešto manji od 190 cm nemaju dovoljno prostora za glavu. Zadebljani bočni okviri prednjeg vjetrobranskog stakla djelimično smanjuju preglednost koja je inače na nivou prosječnog coupe automobila.
Ispred vozača nalazi se upravljač malog obima sa zaravnjenim gornjim i donjim dijelom, digitalna instrument tabla koji nudi prikaz u više izvedbi po želji vozača. Pored je pozicioniran centralni ekran veličine 10 inča koji je integrisan u centralnu konzolu. Ispred njega integrisani su fizički prekidači u vidu klavirskih tipki. Ovakvo rješenje već je viđeno kod modela 3008 i 5008 i dobra je kombinacija savremenih i tradicionalnih rješenja.
Digitalna instrument tabla dobro je pregledna i nudi uglavnom sve potrebne putne informacije. Među najzanimljivijim funkcijama je prikaz “Night Vision” koji noću prepoznaje kretanje pješaka na dužini od oko 200 metara. Ono što je za svaku pohvalu jeste što Night Vision dolazi kao standardna oprema.
Kada je riječ o kvalitetu materijala i završnoj obradi, Peugeot je i tu napravio napredak. Centralna konzola je napravljena od mekane gume, a na centralnom grebenu dominira plastika sa Black Piano lakom. Tu su i elementi koji vjerno imitiraju karbon, pa u konačnici sve izgleda jako dobro i moderno. Završna obrada je na visokom nivou kakva dolikuje premium segmentu.
Putnici imaju na raspolaganju četiri USB priključka čije su pozicije mogle definitivno biti pristupačnije. Kada je riječ o pretincima, njih ima sasvim dovoljno, a najkorisniji je onaj ispod prednjeg naslonjača za ruku koji je pravi “bunar”.
Vozne karakteristike
Iako Evropa bruji o izbacivanju dizela, u Peugeotu još uvijek smjelo vjeruju svojim provjerenim dizelskim agregatima, što je u današnjem vremenu apsolutno opravdano. Testni model pokretao je poznati 2.0 litreni BlueHDi motor sa 176 KS i 400 Nm okretnog momenta koji je dostupan na 2.000 okr/min.
Motor je uparen sa klasičnim automatskim mjenjačem sa osam stepeni prijenosa koji uglađeno i korektno obavlja svoj posao. Snaga se prenosi na prednje točkove, a proizvođač garantuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,3 sekunde i postizanje maksimalne brzine od 235 km/h.
Među ubrzanja su također dobra, pa se bez problema možete usuditi u sigurna preticanja. Performanse bi sigurno bile bolje da testirani 508 nije težak 1.660 kg što se najviše osjeti pri kretanju iz mjesta.
Pored lijepo dizajnirane ručice mjenjača nalazi se prekidač za Start/Stop motora te rotirajući prekidač za odabir režima vožnje ECO, NORMAL i SPORT. Sami nazivi režima najbolje objašnjavaju za šta su namijenjeni, pa recimo u SPORT režimu motor oslobađa svoj puni potencijal što svakom putniku mami osmijeh na lice.
Novi 508 vrlo je precizan na upravljaču, dok je ovjes odlično podešen između udobnosti i dobrog držanja ceste. Bez problema možete se upustiti u brzo savladavanje oštrih zavoja, a automobil će ići tamo gdje vi želite kao po šinama. U tome su mu pomogli i 19 inčni točkovi koji dodatno automobil čine atraktivnim.
Zvučna izolacija je odlična pa u kabinu ne dopiru mnogo šumova vjetra pri većim brzinama ili buka motora kada ga opteretite. Također, prelaskom preko većih neravnina ovjes minimalno lupa što u konačnici udobnost diže na poseban nivo. Jednom riječju to je pravi Peugeot!
Kada je riječ o efikasnosti, tokom testa u gradskim uslovima potrošnja se kretala od 7,5 do 8 l/100 km, dok je na otvorenoj magistralnoj cesti prosječna potrošnja iznosila između 6 i 6,5 l/100 km. Upravo na ovaj segment najviše se odražava težina od 1.660 kg.
Sigurnost
Kako bi pratio konkurente Peugeot 508 opremljen je i brojnim sistemima pomoći koji vožnju čine lakšom i znatno sigurnijom. Paket POMOĆ VOZAČU PLUS + Paket SIGURNOST PLUS donosi: adaptivni tempomat sa funkcijom STOP&GO, limitator brzine, aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, automatsko paljenje farova, automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Safety Break, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, automatski brisači sa senzorom za kišu, nadzor mrtvog ugla i upozorenje na vozačevu nepažnju.
Potvrda visokog stepena sigurnosti koju putnicima pruža novi 508 stigla je i od Euro NCAP gdje je novi Peugeot osvojio maksimalnih pet zvjezdica.
Zaključak
Peugeot je sa novim modelom 508 napravio radikalan zaokret. Potpuno je promijenio dizajn i filozofiju automobila, ali i samu ciljnu grupu kupaca. Sa ovim modelom Peugeot želi privući mlade kupce koji žele biti u svakom momentu primijećeni. Svakako, to im novi 508 može pružiti, a tu su i odlične vozne sposobnosti. Uz poneke nedostatke koje smo spomenuli novi 508 ipak ima kvalitetne adute u tržišnoj utakmici sa jakom konkurencijom.
Pored dobrog dizajna i dobrih voznih karakteristika novi Peugeot ima i dobru cjenovnu poziciju pa recimo bazni model na BH tržištu koša 48.580 KM dok je za testni model sa dodatnom opremom potrebno izdvojiti 69.475 KM. Detaljan popis opreme možete pročitati OVDJE.
(eXtra.ba/ carlander.ba)