Vozili smo: Novi Volkswagen T-Cross – Vozi se kao veliki!
Palma de Mallorca bila je idealno mjesto za prve vožnje najnovijeg Volkswagen T-Cross modela. Novi kompaktni SUV iz Wolfsburga javnosti je predstavljen u oktobru prošle godine koji je postao ulazni model u SUV porodicu Volkswagena.
U nastavku vam donosimo najznačajnije detalje i prve utiske koje smo stekli vozeći novi Volkswagen T-Cross.
Volkswagenov razvojni tim pažljivo osluškuje tržište i potrebe kupaca te u skladu s tim stvara nove modele. Veliki broj vozača danas ima potrebu za automobilom koji će im pružiti svestranost u kompaktnom izdanju, a pri tome da bude vizuelno dopadljiv. Upravo novi T-Cross sa svojim svestranim mogućnostima i dopadljivim dat će dogovor na mnoge zahtjeve modernih kupaca.
Ovaj urbani Crossover model dug je 4,11 metra i visok 1,58 metra, što je 54 mm duže i 138 mm više od aktuelne generacije Polo modela sa kojim dijeli MQB A0 platformu. Već u osnovnoj izvedbi T-Cross nudi veliki broj korisnih, sigurnosnih sistema, kao i odličnu umreženost. Sve te korisne karakteristike novog T-Cross modela mogu biti lijepo spakovane sa mnogobrojnim kolornim kombinacijama.
Vanjski dizajn novog T-Cross modela sinonim je za samostalnost. Dominantna hauba motora, široka rešetka hladnjaka sa integrisanim svjetlima i bočne horizontalne karakterne linije ističu njegov nastup. Atletski široka ramena naglašavaju snažan nastup i novu, preko zadnjeg dijela zategnutu reflektorsku traku koja je uokvirena crnim zaklonom. Na taj način optički se pojačava širina vozila.
Praktičan i fleksibilan unutarašnji prostor
U putničku kabinu novog T-Cross modela ulazi se jednostavno kroz četvero velikih vrata. Zahvaljujući MQB A0 platformi, inžinjeri su imali mogućnost da osovine postave u same krajeve automobila te tako stvore veliki međuosovinski od 2,55 metara. On je omogućio veliki unutaršji prostor za četiri do pet odraslih osoba.
Prtljažnik nudi osnovnu zapreminu od 385 litara, a jednostavnim pomicanjem zadnje klupe (14 cm) isti se može proširiti na 455 litra. Za potrebe većeg transporta, preklapanjem naslona zadnje klupe dobija se ravna utovarna površina sa zapreminom od 1.281 litra.
Zahvaljujući povišenoj poziciji sjedišta, vozač i suvozač sjede 597 mm iznad ceste što im osigurava dobar pogled na put. Putnici i na zadnjim sjedištima imaju dobar pregled jer oni sjede još visočije, čak na 652 mm. Kompletan unutrašnji prostor koncipiran je da bude prilagodljiv, funkcionalan i jednostavan za korištenje.
Paketi opreme
Novi T-Cross model nudi bogate pakete serijske i dodatne opreme, a kroz opcijske dodatke, svaki automobil može biti individualiziran po vlastitoj želji kupca. Već u baznoj verziji automobil je opremljen putnim računarom, radio prijemnikom, varijabilna zadnjom klupom, po visini podesivim sjedištem vozača, limitatorom brzine i sistem zaštite pješaka.
Naredni bogatiji Life paket opreme nudi dodatno npr. multifunkcijski upravljač, Park Distance Control naprijed i nazad, klima uređaj, po visini podesivo sjedište suvozača, praktičnu ladicu ispod sjedišta suvozača i 16 inčne auluminijumske točkove. Treći paket opreme pod imenom Style donosi LED glavna svjetla, multifunkcijski upravljač, sportska/komforna prednja sjedišta, ambijentalna svjetla, Climatronic klima uređaj i 17 inčne aluminijumske felge.
Za liniju opreme Life i Style Volkswagen nudi i dizajn pakete. Oni sadrže između ostalog presvlake sjedišta od ekskluzivnog materijala „Diag Neutral“, „Diag Orange“ ili „Diag Türkis“. Dodatno su za ove obje linije opreme na raspolaganju i R-paketi za eksterijer i interijer po izboru kupca.
Najmoderniji sistemi pomoći i intuitivna povezanost
T-Cross nudi komfornu i sigurnu vožnju zahvaljujući velikom broju najmodernijih sistema pomoći. Najmanji Volkswagenov SUV potpuno je opremljen sa sigurnosnim sistemima koji su do sada bili u višim klasama vozila. To ga čini jednim od najsigurniji automobila u svom segmentu.
Posebna pažnja data je sigurnosti putnika za koju je zaslužan visok stepen pasivne i aktivne zaštite. Aktivni sistemi zaštite smanjuju opasnost od sudara i povećavaju komfor vožnje. U to spada serijski Front Assist sistem uključujući sistem prepoznavanja pješaka i City Emergency Brake funkciju kočenja u nuždi.
Na listi serijske opreme nalaze se i sistem upozorenja kada vozilo napušta voznu traku Lane Assist, podrška za kretanje uzbrdo Hill Start Assist, sistem proaktivne zaštite putnika kao i upozorenje za promjenu vozne trake Blind Spot Detection uz koju dolazi kombinovana podrška izlaska sa parkirnog mjesta.
Novi T-Cross opcijski se može opremiti sa sistemom prepoznavanja umora, ACC tempomatom (automatskom regulacija razmaka) i sa Park Assistom – podrška upravljanja pri parkiranju. Zahtjevnim korisnicima T-Cross nudi najviši nivo umrežavanja i spajanja sa vanjskim svijetom. Samo korištenje i individualizacija funkcija u autu je intuitivno postavljena.
Kao lični asistent vozila Volkswagen Connect aplikacija olakšava život sa T-Cross-om. Ona povezuje vozača i automobil i informiše po želji o stanju vozila, vožnjama i načinu vožnje. Za to su potrebne samo tri stvari: jedan pametni telefon, besplatna aplikacija Volkswagen Connect i T-Cross sa serijski isporučenim Volkswagen Connect DataPlug.
Aplikacija i DataPlug povezuju se pomoću Bluetooth-a. Naravno End-to-End šifriranje brine se za sigurnost podataka. Za optimalno umrežavanje i dovoljno energije u pametnom telefonu brinu do četiri USB priključka i induktivno bežično punjenje.
Prvi utisci iz vožnje
Već pri prvom ulasku automobil primijetit ćete da se sjedi visoko kako i dolikuje SUV automobilima. Vozač ima dobru preglednost što će mu definitivno olakšati vožnju bilo da je u gradu ili na otvorenoj cesti. Centralna konzola maksimalno je pomjerena prema motornom prostoru pa se dobio dodatni prostor za noge. Ispred suovzača također ima dovoljno prostora zahvaljujući zakošenom poklopcu velikog pretinca.
Zahvaljujući odličnoj ergonomiji i mogućnosti prilagođavanja sjedišta i upravljača, vozač brzo pronalazi idealnu poziciju za vožnju. Očekivano, bitne komande su na dohvat ruke, a klimatizacijom se upravlja preko fizičkih prekidača što je definitivno prava olakšica u vožnji. Vozač ima mogućnost upravljanja drugim sistemima preko multifunkcionalnog upravljača, kao i preko velikog ekrana infotainment sistema na centralnoj konzoli.
Već sam prvim kilometrima T-Cross će vas iznenaditi sa svojim odličnim voznim karakteristikama. Model koji smo prvi testirali bio je sa Style paketom opreme čija sjedišta pružaju odličnu udobnost. U to smo se uvjerili tokom cjelodnevne vožnje po Palma de Mallorca-i.
Novi T-Cross pokretat će četiri motora, tri benzinska TSI i jedan dizelski TDI. Za prve testne vožnje Volkswagen je pripremio dvije izvedbe 1.0-litarskog TSI motora. Osnovna verzija raspolaže sa 95 KS i 175 Nm okretnog momenta, a snažnija sa 115 KS i 250 Nm okretnog momenta. Osnovna verzija benzinskog motora ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h.
Snažnija verzija ima bolje performanse pa do 100 km/h stiže za 10,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 193 km/h. Oba motora ispunjavaju normu ispušnih plinova Euro 6d-TEMP pri čemu u atmosferu ispuštaju 112 g/km CO2.
Prisutnim novinarima bio je na raspolaganju i model sa 1.6 litrenim TDI motorom koji isporučuje 95 KS. Za ovaj motor nisu objavljene zvanične informacije jer se nalazi u fazi homologacije, ali u suštini on je spreman za proizvodnju.
Na BH. tržištu automobili sa dizel motorima i dalje uživaju veliki ugled pa smo prvo isprobali automobil sa 1.6 TDI motorom koji je bio uparen sa sedmostepenim automatskim DSG mjenjačem. Dizelski TDI motor i automatski DSG mjenjač odavno su provjerena kombinacija koja i u T-Cross modelu odlično funkcioniše. T-Cross sa DSG mjenjačem serijski raspolaže sa dva programa vožnje „Normal“ i „Sport“.
Prva testna vožnja dizelskog modela vodila nas je različitim putevima. Odabrana ruta kombinovala je brze i magistralne ceste, vožnju u gradu, ali vožnje serpentima koje su nas odvele na prelijepe vidikovce. Na kraju testne vožnje dizelskog modela putni računar je zabilježio prosječnu potrošnju manju od 6 l/100 km. Tokom testne vožnje mogli smo se uvjeriti u agilnosti i elastičnost motora na niskim okretajima, te u brze i tečne promjene stepena prijenosa DSG mjenjača.
Vozač sa upravljača dobiva dovoljno informacija pa se bez problema može upustiti u živahniju vožnju po krivudavim putevima kakve smo imali na našoj prvoj vožnji. Neravnine i rupe na putu ovjes dobro upija, baš kao i veći i ozbiljniji SUV modeli. Udobno će vam biti i tokom vožnje na auto putu pri brzinama od 140 km/h gdje u putničku kabinu ne dopire mnogo buke i šuma vjetra zahvaljujući dobroj zvučnoj izolaciji.
Drugog dana isprobali smo snažniju izvedbu 1.0-litrenog TSI trocilindraša sa 115 KS. Motor je bio uparen sa šestostepenim ručnim mjenjačem. Iako se radi o trocilindarskom motoru, njegov rad je miran, tih i uglađen. U gradskim uslovima vožnje do izražaja dolazi njegova elastičnost, dok se na auto putu rado vrti i do 6.000 okretaja kada se ispod poklopca motora začuje karakterističan zvuk za trocilindraše.
Hvatanje brzinskih špiceva od 140 km/h ne predstavlja nikakav problem, a zahvaljujući šestostepenom mjenjaču u takvom tempu vožnje motor nije preopterećen pa se u putničkoj kabini ne čuje velika buka rada motora. Na kraju druge testne vožnje, u kombinovanom režimu prosječna potrošnja goriva iznosila je oko 5,8 l/100 km.
Sveukupno gledajući novi automobil iz Volkswagena definitivno ima prostora u svom izuzetno gustom tržišnom segmentu. U njemu se ističe najviše odličnim voznim karakteristikama i naprednim sigurnosnim sistemima, ali i mladenačkim duhom.
Volkswagen T-Cross koncipiran je kao drugi automobil u porodici, ali za one koji nemaju prevelike potrebe za dugim putovanjima može biti i jedini automobil.
Volkswagen će uskoro ponudi i najsnažniji T-Cross koji će pokretati 1.5-litreni TSI motor sa 150 KS, što će svakako obradovati one koji vole agilnu vožnju.
Dolazak novog T-Cross modela na BH. tržište očekuje se u mjesecu junu 2019. godine kada će biti objavljena i cijena.